Blog

Nasza ocena nowego serwisu noizz.pl

3 grudnia 2015

Premiera serwisu NOIZZ jest zauważalna szczególnie w social mediach, gdzie trwa silna kampania marki. Z założenia ten serwis contentowy ma dostarczać treści młodym odbiorcom. Dużo, szybko, językiem „młodych”, z wieloma grafikami - odpowiednio dla specyfiki konsumowania informacji przez docelową grupę Internautów. I takie zadanie właśnie spełnia. Jednak trzyma się przy tym prostoty i znanych rozwiązań. Serwis z pewnością nie rzuca na kolana designem czy innowacyjnym podejściem do eksploracji treści.
Biorąc pod uwagę użyteczność serwisu z pewnością mogę ją określić jako poprawną. Prosty układ architektury informacji i przejrzysta nawigacja nie jest przekombinowana. Jasne kafle artykułów, czysty podział kategorii tematycznych i specjalnych typów treści na stronie głównej to standardy zapewniające wygodę podczas korzystania z serwisu. Strategia polegająca na braku standardowych form reklamowych z pewnością poprawia stronę wizualną serwisu. Jednak w dość długim układzie niektóre sekcje mogą nie być czytelne na pierwszy rzut oka np. rozbita na kilka części sekcja Popularne.
Mimo wszystko użytkownik z łatwością porusza się pomiędzy stronami serwisu, a zawarte tam treści są dostosowane do grupy docelowej. Przyjęta forma pozwala szybko przeskanować wzrokiem treść artykułu, którego przejrzysty układ wzbogaca duża liczba zdjęć oraz treści zaciągane z social media. Brakuje jednak informacji, w jakiej kategorii tematycznej użytkownik się znajduje (choćby w menu głównym). Uproszczeniem w ruchu po interesującej nas tematyce są tagi. Niestety można odnieść wrażenie, że od autora tekstu zależy czy są one wykorzystywane i w jakim stopniu.
Na podstronie artykułu każdą wolną przestrzeń zajmują kafle innych artykułów. Widzimy je u góry, z boku, na dole... Czasem warto ograniczyć te przestrzenie, decydując się tylko na najbardziej optymalne. Denerwującym fragmentem designu są mocno wyróżnione opcje sharowania treści. Niekiedy pojawia się sytuacja, gdy do dyspozycji użytkownika pozostawiane są 3 duże panele social mediów w tym samym momencie. Wystarczy tylko jeden, naprawdę :) Z plusów: tutaj również widać nastawienie na młodych odbiorców poprzez mnogość kanałów udostępniania m.in. wykorzystanie w wersji mobilnej WhatsAap.
Skoro już jesteśmy przy mobile to oceńmy wersję responsywną serwisu. Prostota wyglądu powoduje, że treści prezentowane są w sposób przejrzysty. Jednak pewne niedopracowanie szczegółów utrudnia wygodne przeglądanie treści w każdej sytuacji m.in. zmiana lokalizacji przycisków doczytywania treści czy brak nawigacji przy wynikach wyszukiwania.
Wśród pozytywów warto wymienić dopracowanie takich elementów jak strona 404, wyniki wyszukiwania, strona partnera czy archiwum serwisu. Na stronie quizu wygodną funkcjonalnością jest panel z licznikiem pytań bez odpowiedzi. Zachęca on do dokończenia quizu, przy czym korzysta się z niego w sposób bardzo intuicyjny.
Podsumowując po serwisie szumnie nazwanym nowym medium digitalowym Millenialsów można byłoby spodziewać się więcej. Przy pierwszej wizycie brakuje powiewu świeżości i poczucia, że rozpoczyna się właśnie kolejna era portali informacyjnych. Całość przegląda się prosto i wygodnie, jednak brakuje dopracowania szczegółów, co powinno być priorytetowe przy tak prostym designie.
Artykuł został opublikowany w Interaktywnie.