Blog

Przykładowe strony internetowe - Budowa profesjonalnych serwisów

4 marca 2019

Budowa profesjonalnych serwisów wymaga solidnego doświadczenia. Pośród wielu agencji i czynników, na które zwracamy uwagę wybierając wykonawce projektu, to portfolio odgrywa znaczącą rolę. Przeglądając wykonane wcześniej przez firmę przykładowe serwisy lub strony internetowe jesteśmy w stanie określić, czy spełni ona nasze oczekiwania względem jakości, użyteczności, czy innych aspektów, które są ważne z perspektywy konkretnego biznesu. Software house powinien natomiast zadbać o to, aby zaprezentować wystarczającą ilość realizacji na wyodrębnionej w tym celu podstronie. 

Jak zbudować profesjonalny serwis? 


Pytanie na pierwszy rzut oka może wydawać się proste. Co stoi na przeszkodzie do budowy profesjonalnego, w pełni dostosowanego do potrzeb klienta serwisu? Jak można zapomnieć o chociażby jednym czynniku wpływającym na użyteczność serwisu dla użytkownika? 

Rzeczywistość i konieczność budowy serwisu dla swojej firmy jednak szybko weryfikuje podobne podejście. Okazuje się, że profesjonalny serwis internetowy wymaga wielu konsultacji jeszcze przed samym rozpoczęciem projektu. Następnie potrzeba między innymi projektu wizualnego dopracowanego w każdym szczególe, analizy user exeperience, kodowania, a nieraz badań sprawdzających skuteczność poszczególnych opcji. Nawet w sytuacji, gdy na rynku występuje wiele agencji interaktywnych, tylko profesjonalny software house jest w stanie zapewnić zadowalającą jakość oprogramowania. 

Przykładowe strony internetowe - Budowa profesjonalnych serwisów

Funkcjonalności profesjonalnego portalu internetowego - Czy istnieje uniwersalny zakres?


Czy istnieją uniwersalne funkcjonalności, które posiada każdy profesjonalny serwis internetowy? Nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie. Zazwyczaj funkcjonalności, które pojawiają się na stronie są dopasowane ściśle do potrzeb klienta. Programowanie funkcjonalności w serwisie lub sklepie internetowym, które nie mają realnej wartości biznesowej mija się z celem, gdyż szanse na wykorzystanie tego rodzaju opcji przez firmę są znikome. Każdy tworzony serwis natomiast powinien być wystarczająco szybki, intuicyjny i przystosowany do grupy docelowej firmy. 

Co świadczy o udanym projekcie - Skoncentrowanie na kliencie 


Skoncentrowanie na kliencie to jedyna droga, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty za pomocą serwisów internetowych. Warto zapoznać się z case studies naszej owocnej współpracy między innymi z ClubMed lub firmą Ergo Hestia, aby spostrzec, jak długotrwałe konsultacje i zrozumienie projektu wpływa na jego udany stan końcowy. Czynniki, które zwiększają szanse na powodzenie projektu to między innymi:

  • Głęboki wywiad z klientem

  • Określenie dokładnie zakresu prac (scope of work)

  • Kompetentny zespół z doświadczeniem 

  • Know how agencji, która zostaje wykonawcą projektu

  • Wyznaczenie do kontaktu z klientem osoby, która doskonale rozumie jego cele biznesowe

  • Zapewnienie kreatywnej przestrzeni i innych warunków, które wpływają na efektywność pracy 


Gdzie jest wartość dodana dla biznesu? - Agencja interaktywna i portfolio 


Pytanie, na które powinno się znaleźć odpowiedź tak wcześnie, jak to możliwe dotyczy wartości biznesowej każdej wdrożonej funkcjonalności dla klienta. Wszystko w celu prawidłowego i najbardziej efektywnego ułożenia listy priorytetów i następnych etapów wdrożenia projektu dla zespołu. Zdecydowanie lepiej będzie skupić się w pierwszej kolejności na takich aspektach serwisu, aplikacji, czy strony, które wnoszą największą wartość dla klienta. 

Jeżeli klient nie wie dokładnie, czego oczekuje od swojej przyszłej witryny lub ma wątpliwości, przykładowe strony internetowe pomogą w podjęciu kluczowych decyzji. 

Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się dokładnie opisać nasze case studies, w których pokazujemy, z jakim problemem się mierzyliśmy. Każdy, kto będzie miał okazję przejrzeć realizacje, przeczyta, jak udało nam się przejść przez proces dostarczając rezultaty. 

Software House - Jak patrzeć na portfolio? 


Często to klienci, których posiada w portfolio wybrany software house i zakres wykonywanych prac pozwala określić, czy my również będziemy zadowoleni z efektów. Praca z takimi klientami jak bank Santander, PGNiG, SGB Bank SA, Kraków Airport, Cargill, Stary Browar, WSiP, PKP Intercity, Ministerstwo Gospodarki, czy Uniwersytet Warszawski nauczyła nas dostosowywania stron, portali internetowych i aplikacji webowych do potrzeb najróżniejszych branży. Wiedza, jaką posiadamy pozwala nam wyselekcjonować najlepsze osoby do pracy nad konkretnymi projektami i dostarczyć dokładnie takie rezultaty, jakie opisze nam klient.

Przykładowe strony internetowe i czytanie o konkretnych przypadkach to okazja do zweryfikowania swoich wyobrażeń z rzeczywistością. Istnieje jednak druga strona medalu. Nawet, jeżeli funkcjonalności, które spostrzegliśmy w portfolio software house’u zbiegają się z naszymi oczekiwaniami, powinniśmy skorzystać z konsultacji. Pozwoli nam to oszacować, na co możemy liczyć mieszcząc się w planowanym przez nas budżecie. Możemy zapytać też o innych klientów i zlecenia w większym stopniu podobne do naszego. Krótka rozmowa i wypełnienie podstawowego briefu będzie skutkować otrzymaniem adekwatnej oferty. Skontaktuj się z nami, a chętnie przeprowadzimy Cię przez cały proces!