Blog

Ocena User Experience nowej strony Newsweek Polska

17 maja 2017

Strona główna Newsweek.pl zdecydowanie przyjęła lżejszą i bardziej przejrzystą formę. Stała się krótsza dzięki lepiej zorganizowanej nawigacji górnej. Zastosowanie hamburger menu to strzał w dziesiątkę – nie tylko wizualnie, ale również funkcjonalnie. Atut stanowi przemyślana architektura informacji, która przekłada się na prostotę użytkowania. W porównaniu do poprzedniej wersji można łatwiej i szybciej odnaleźć odpowiedni dział serwisu. Interesującym i wartym podkreślenia rozwiązaniem jest sekcja autorów. Umożliwia szybki dostęp do wszystkich artykułów danego publicysty oraz, co najistotniejsze, możliwość kontaktu z wybraną częścią redakcji (m.in. za pośrednictwem Twittera czy Google+). Świetny pomysł, którego dotychczas jeszcze nigdzie nie spotkałam. Uwagę w odświeżonej wersji przykuwa również wpisująca się w wizerunek Newsweeka paleta kolorów (dominująca czerwień) oraz dobrze widoczne logo.

Minusy? Sekcja Najnowszych/Najpopularniejszych artykułów znajduje się zbyt nisko. Jest to element, który powinien zostać właściwie wyeksponowany. Co ważniejsze, na pierwszy rzut oka można zauważyć chaos w układzie strony. W dużej mierze wiąże się to z ogromną ilością reklam na stronie. Analizując serwisy konkurencji można odnieść wrażenie, że stanowi to pewnego rodzaju standard w tej branży (analogicznie jest w serwisie Gazety Wyborczej czy Polityki). Może jednak warta przemyślenia jest kwestia ich umiejscowienia na stronie tak, aby nie dekoncentrowały i nie drażniły użytkownika. Wersja mobilna prezentuje się przyzwoicie. Strona wygląda czytelnie i jest spójna z widokiem desktopowym. Jednak tak duże pole reklamowe na samej górze strony w tej wersji może skutecznie zniechęcić odwiedzającego do dalszej eksploracji treści.

Podsumowując – znaczna poprawa serwisu, który wypada nieźle na tle konkurencji. Warto traktować to jednak jako kolejny etap doskonalenia niż efekt końcowy.