Blog

Nasza ocena nowego serwisu Dobreprogramy.pl pod względem User Experience

19 czerwca 2018

Dobreprogramy.pl są przykładem na to, że czasami lepsze jest wrogiem dobrego. Po załadowaniu się strony głównej na samej górze wita nas banner reklamowy, który na smartfonach niemal całkowicie spycha treść strony pod odcięcie ekranu. Przez rezygnację z mocnego akcentu otwierającego witrynę możemy odnieść wrażenie, że znajdujemy się na stronie reklamodawcy. Pisząc o urządzeniach mobilnych, nie można nie wspomnieć o braku czytelności, spowodowanym przeplataniem głównego feedu sekcjami tematycznymi, promowanymi przez redakcję. Mniej przeszkadza to na wersji desktopowej, gdzie w warunkach biurowych rozgraniczające je szare tło jest lepiej widoczne. Zmiany doczekał się też wygląd kafli newsów.



Chociaż ogólny efekt zmian oceniłbym nisko, to znajdzie się też kilka dobrych rozwiązań. Bardzo ciekawą funkcjonalnością jest dodanie trybu nocnego, który na pewno sprawdzi się bardzo dobrze u nocnych marków. Niestety może być ona niezauważona przez większość użytkowników. Dobrym pomysłem jest także dodanie kategorii tematycznych pod belką menu, dzięki czemu już po wejściu na stronę główną użytkownik może przejść do interesującej go tematyki.

Podsumowując, uważam, że dokonane zmiany negatywnie wpłynęły na ogólny odbiór serwisu. Chcąc upodobnić się do swojej konkurencji dobreprogramy.pl podjęło kilka decyzji, które znacznie zmniejszyły czytelność serwisu, co w przypadku stron informacyjnych jest niezwykle ważne.