Blog

Litewskie smaki

12 listopada 2015

W ostatni weekend mieliśmy okazję świętować już piąte urodziny naszej Agencji! Dla odmiany wyruszyliśmy na wschód, by wspólnie odkrywać uroki Wilna i okolic.
Uzbrojeni w aparaty fotograficzne spacerowaliśmy po urokliwych uliczkach napotykając po drodze liczne zabytki stolicy Litwy. Nawet deszczowa pogoda nie mogła nas powstrzymać przed poznaniem tutejszej historii, architektury i kultury.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Ostrej Bramy i bogato zdobionego Sanktuarium Maryjnego. Wyjątkowe pomniki, kościoły zachwycające każdym detalem i przepięknie zachowane kamienice sprawiały, że nogi niosły nas jeszcze dalej. Zdobyliśmy dwa punkty widokowe: na Górze Trzykrzyskiej podziwialiśmy panoramę miasta za dnia, z kolei Wieża Giedymina ukazała nam Wilno wieczorową porą. Te widoki na długo pozostaną z nami!
Niezapomniane wrażenie wywarła na nas także dzielnica artystyczna, która spodobała się szczególnie naszym projektantom graficznym. W końcu ich dusze artystyczne poczuły się jak w domu ;) Zmęczeni aktywnym zwiedzaniem rozkoszowaliśmy się pyszną kuchnią litewską i lokalnymi alkoholami. Każdy spróbował czegoś nowego – cepelinów, karaimskich kibinów czy kawy z żołędzi…
Jeden dzień przeznaczyliśmy na wyjazd poza miasto. Udaliśmy się do Troków, czyli niewielkiej miejscowości położonej w otoczeniu lasów i jezior. Celem naszej wycieczki był okazały XV-wieczny zamek. Podczas pobytu każdy z nas poczuł wyjątkowy charakter tego miejsca związany z niezwykłą lokalizacją: do zbudowanej na wyspie twierdzy można dotrzeć jedynie drewnianym mostkiem.
Tym razem udało nam się wrócić jeszcze 11 listopada do Poznania, by rozkoszować się smakiem marcińskich rogali. Mając w myślach niezapomniane momenty wspólnego wyjazdu czujemy się jeszcze silniejszym zespołem. Takim od zadań specjalnych ;) Zapraszamy – jesteśmy gotowi na nowe wyzwania!